7.7.05

Uusi Novita

Uusi Novita tuotti positiivisen yllätyksen. Neulottavia malleja löytyi useita, tosin mitään sellaista "pakko saada ihan heti"-neuletta ei joukosta löytynyt.

Ainoon ihastuin, mutta lanka on minulle liian paksu sisällä pidettäväksi. Tai no, jospa uudessa työpaikassa olisi talvella tarpeeksi kylmää villapaidoille ja raitasukille! ;D
Ainon takia pitää kaivaa esiin kaikki vanhat Pop-mallit, sillä nyt löytyi oikea lanka niille malleille, jota ei akryylista voinut toteuttaa. Ehkä minun pitäisi ostaa toppaliivi, niin paksuille neulepuseroille olisi enemmän käyttöä...

Ihastuin myös uusiin Novitan lankojen väreihin, itse olen väreiltäni tumma ja minua pukevat lämpimät värit. Eli aina syksy- ja talvilangoista löytyy enemmän värejä. Novita jostain syystä (kuten monet muut vaatevalmistajat!) käsittävät kesävärit vain kylminä vaaleina väreinä. Kun kinkkuleikkeleen väri ei pue minua, niin se ei pue! Ihastelkaapa vaikka tämän langan värejä, jospa tästä löytyisi Butterflylle vähän paksumpi korvaaja. Hippyn värit ovat ihania, harmi kun se on niin tekokuituista.

Pidin Novitan seuraavista malleista:
13, vihreä palmikkopusero Ainosta
39 violetti verkkoponcho Teddystä
40 violettikirjava keeppi Nalle Colorista (olin suunnitellut jo neulovani pitsikeepin mohairista... ;P)
41 violetti joustinneulepusero Ainosta
48 pitsiponcho 7 veljeksestä (no just tämä mallineule oli tulossa siihen pitsikeeppiin..)


Ja sitten ne ihan IHQt mallit:
44, lila pitsijakku Woolista (väri vain vaihtoon!)
45 vaaleankeltainen pitsipusero Woolista (puuvillaisena, kiitos)
49 vanharoosa shaalikaulusneuletakki 7 veljeksestä (minkähän värin valitsisi...?)

Mieskin löysi minulle neulottavaa: malli nro 24 eli pintaneulosta oleva neuletakki Isoveljestä.

Mihin tulokseen siis päädyin?
  • Aino lankaa on ehdottomasti hiplattava ja ainakin koeneulottava.
  • Hippyn uudet värit houkuttavat, joten ehkä voisin tehdä pienen myönnytyksen ja neuloa tai virkata jonkin asusteen. (Kuinka paljon ponchoja ihminen tarvitsee?)
  • Tarvitsen syksyksi keepin. Malli on päässä, mutta milloin sen saisi sieltä ulos?
  • Ehdottomasti toteutettava neule on pitsineule nro 45 puuvillaisena.
  • Tarvitsen ehdottomasti uudet punaiset Raita-sukat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!